Fendi: vznik a história luxusnej značky slnečných a dioptrických okuliarov

Fendi: vznik a história luxusnej značky slnečných a dioptrických okuliarov

Prvé korene tejto talianskej značky siahajú až do roku 1918 a za jej vznikom stojí Adela Caragrande. Adela sa spočiatku venovala výrobe koženého a kožušinového oblečenia, ktoré predávala vo svojom prvom butiku v Ríme.

V roku 1925 sa vydala za muža Eduard Fendi a svojej značke dala jeho meno, ktoré poznáme do dnes. Obaja začali pracovať v spoločnom podniku Fendi a v roku 1932 otvorili ďalší obchod.

Adela a Eduard mali spolu 5 dcér a postupne ako vyrástli, začali jedna po druhej pracovať v rodinnej firme. Sestry sa napokon ujali vedenia firmy a vo svete sa im prischla prezývka „Fendi sisters“.

Prvá sláva značky Fendi a jej vývoj

Značka Fendi bola dlhé roky len malým rodinným podnikom. Zmenilo sa to až v roku 1964, kedy začali spolupracovať s nemeckým návrhárom Karlom Lagerfeldom. Karl vtedy vytvoril do dnes známe logo Fendi s dvoma FF.

Spoločne so sestrami vo vedení sa im podarilo v krátkom čase pretvoriť obyčajnú značku na luxusnú módnu značku. Začali klásť dôraz na detaily, kvalitné materiály a originálny no zároveň elegantný dizajn, čím sa v roku 1965 dočkali prvotnej slávy.

Fendi sa postupne stávala veľmi obľúbenou značkou u vysoko postavených ľudí. Svoje pôsobenie rozšírila aj o parfumy, kabelky a bežne nositeľné oblečenie. Takto značka postupne rástla, no v 90-tych rokoch prišiel úpadok.

Ľudia začali strácať záujem o kožené a kožušinové oblečenie, čo tvorilo základ Fendi. Firmu však zachránila vnučka Maria Silvia Venturini. Inovovala starý model kabelky svojej babky a uviedla na trh novú kabelku Baquette.

Tá zožala úspech, rovnako aj nový parfum See more, ktorý vznikol na počesť 60 ročného výročia značky spolu s 20 ročným výročím spolupráce s Karlom.

Maria tiež zažiarila v roku 1987 s kolekciou Fendissime, ktorou oslovila hlavne mladých ľudí. Fendi tak postupne podchytila takmer každú vekovú kategóriu. Svoje pôsobenie rozšírila aj do oblasti dámskej kozmetiky, bytových doplnkov a slnečných okuliarov.

V roku 2001 odkúpila Fendi spoločnosť LVMH (Moet, Hennessy, Louis Vuitton), no Fendi vedie aj naďalej Maria a Karl Lagerfeld.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by EYEVIL-ľudský prístup online (@eye_vil) on

Slnečné okuliare Fendi

Už prvé modely okuliarov Fendi zožali obrovský úspech, pretože jednoducho vyčnievali z radu. Slnečné ale aj dioptrické okuliare Fendi sú do dnes známe tým, že sa neboja výraznejších tvarov a farieb. Dokážu vytŕčať z davu, no zároveň ostať elegantnými, pretože aj prílišná extravagantnosť škodí.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by EYEVIL-ľudský prístup online (@eye_vil) on

Značka Fendi je všeobecne známa odvahou experimentovať a posúvať módu dopredu. Okuliare jednoducho zaujmú na prvý pohľad a sú nabité energiou pravého talianskeho štýlu.

Ako aj iné oblečenie a doplnky značky Fendi, okuliare sú tiež prepracované do detailov a vyrábané len z tých najkvalitnejších materiálov, aby zákazníkom zabezpečili jedinečný luxus a originalitu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by EYEVIL-ľudský prístup online (@eye_vil) on

Túto značku slnečných okuliarov obľubujú celebrity ako Taylor Swift, Beyoncé, Lady Gaga, Jennifer Lopez či Cameron Diaz a podobne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *